Pages

 
 
Tuesday, 21 June 2011

Lawak Kambing

Sebuah bual bicara yang tidak disiarkan. Satu hari selebriti popular Majalah 3, Nurul Syuhada dtg ke kandang kambing pakcik mail tongkeng untuk bual bicara mengenai ternakan kambingnya.

Nurul : Pakcik mail boleh saya tanya beberapa soalan?

Pakcik mail : Boleh, sila2.

Nurul : Kambing pakcik semua sihat2 ye, pakcik bagi makan apa?

Pakcik mail : Kambing mana? Yang hitam ke putih?

Nurul : Emmm..yang hitam dulu.

Pakcik mail : Ooo yang hitam pakcik bagi makan rumput je.

Nurul : Yeke, abis yang putih plak?

Pakcik mail : yang putih pun sama.

Nurul : Banyak tak diaorang makan rumput pakcik, bape kilo sehari?

Pakcik mail : Yang mana dulu ni? Yang hitam ke putih?

Nurul : Ok yang hitam dulu.

Pakcik mail : Kalau yg hitam xde la banyak dia makan, dalam 2 kilo camtu.

Nurul : Yang putih plak..

Pakcik mail : yang putih pun sama.

Nurul da macam bengang sikit : Banyak tak pakcik kambing2 ni hasilkan bulu dlm setahun?

Pakcik mail : Bulu yg mana dulu? Yg kambing hitam ke putih?

Nurul (sabar) : Yang hitam.

Pakcik mail : Yang hitam ni bagus, bulu cepat tumbuh, banyak la jugak dalam 5 kilo.

Nurul : Yang putih ?

Pakcik mail : yang putih pun sama.

Nurul (marah) : Kenapa nak bezakan kambing hitam dan putih kalau dah jawapan sama je!?

Pakcik mail : Maafkan pakcik, sebenarnya yang kambing hitam ni pakcik yang punya.

Nurul (kemarahan reda) : laaa patut la, abis yang putih?

Pakcik mail : yang putih pun sama.

Nurul : :'(

0 comments:

Post a Comment

Updates Via E-Mail

There was an error in this gadget

Labels

berita (1) cool stuff (1) info (9) islam (1) lawak (10) merepek (1) pelik (9) suka2 (5) unik (5) video (1)